Aftellen! - Reisverslag uit Olen, België van Jente Heylen - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Olen, België van Jente Heylen - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Blijf op de hoogte en volg Jente

18 Februari 2014 | België, Olen

Hallo allemaal,

Het aftellen kan nu wel echt beginnen. Nog wel geteld 10 nachten slapen en we kunnen vertrekken naar Tanzania. De zenuwen beginnen stilaan te komen. De meeste voorbereidingen zijn achter de rug, het inpakken kan starten.

In Tanzania ga ik stage lopen in een plaatselijk ziekenhuis in Arusha. Ik sta op de verloskamer van Mount Meru Hospital. In het ziekenhuis zijn 30 dokters en +/- 250 verpleegsters. Het ziekenhuis telt ongeveer 450 bedden, tamelijk groot dus :)

Sinds kort hebben we meer informatie gekregen over onze verblijfplaats. Samen met Elise en Nathalie (2 andere vroedkunde studenten), zal ik logeren bij Dr. Mardai en zijn vrouw Bibiani. Samen hebben zij 9 kinderen maar deze zijn allemaal het huis uit. In huis zullen nog 2 andere meisjes van Engeland logeren.

Door de talrijke opkomst op onze spaghettidag hebben we veel materiaal kunnen aankopen. Dit is materiaal dat we rechtstreeks aan het ziekenhuis schenken en materiaal dat we zelf gaan gebruiken. Voor onszelf hebben we het hoognodige materiaal gekocht zoals handschoenen (steriel), handalcohol, mondmaskers, wegwerp schorten, een knelband,... We hebben materiaal voor een bevalling, reanimatieballonnen voor de pasgeborene,... gekocht om aan het ziekenhuis te schenken.

De stage, en toch wel ook een beetje de vakantie :), zal een hele uitdaging worden. We gaan vele mooie momenten beleven maar ook minder mooie. Het zal dus een enorme ervaring worden die ik graag met jullie wil delen.

Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in Tanzania.

Veel leesplezier
Groetjes Jente


  • 18 Februari 2014 - 19:56

    Elise Dons:

    Woeehoeee ik heb er ziin in!!

  • 18 Februari 2014 - 21:05

    Mama:

    Spannend !!!!!!

    Inderdaad nu komt het dichtbij .

    Voor ons ook :-)






  • 18 Februari 2014 - 21:19

    Cato:

    Ik heb me al ingeschreven op uwe mailinglist :-) Geniet ervan Jente!! Een onvergetelijke ervaring zal het sowieso worden

  • 19 Februari 2014 - 07:49

    Stien:

    Amai, het kort idd af. Spannend voor jou en je mama en papa. Je gaat een onvergetelijke tijd tegemoet, geniet ervan. Benieuwd naar je verslagjes. Groetjes

  • 19 Februari 2014 - 07:58

    Kiki:

    Helaba!
    Ferm wat jullie gekocht hebben met de centjes!
    Ook ik ga hier al uw avonturen spannend mee lezen!
    Dikke kussen!

  • 19 Februari 2014 - 09:54

    Hanne:

    Hoi Jente!
    Het ziet er allemaal heel spannend uit! Dat je zenuwen begint te krijgen, kan ik goed begrijpen... Maar geloof me, je mama heeft daar nog veel meer last van! Ik zal mijn best doen om haar hier een beetje kalm te houden maar dan moet je wel dringend beginnen met inpakken want anders wordt ze gek :p
    Doe het daar ontzettend goed en kijk, luister, leer,... maar vooral: GENIET!

  • 20 Februari 2014 - 23:17

    Wilfried:

    Hello Jente,
    'k Ben wel een beetje jaloers...moet ik eerlijk toegeven. Wat een fantastische kans! Ben er zeker van dat dit een ervaring wordt om nooit te vergeten en eentje die je erg zal verrijken.
    Ik wens je in ieder geval veel mooie momenten toe!

  • 25 Februari 2014 - 09:50

    Greet Dens:

    hallo Jente
    Het komt nu echt dichterbij, we zijn benieuwd naar je avontuur
    Het wordt zeker spannend en leerrijk maar vergeet vooral niet te genieten
    Een heel goede reis toegewenst
    Greet en Agnes

  • 26 Februari 2014 - 21:41

    Julie:

    Sjarels,
    Maak er daar een ongelooflijke stage/reis van! (Ik ben stikjaloers :p)
    Leer veel bij, als vroedvrouw, maar zeker ook als "mens" en geniet van deze prachtige kans!
    Tot binnen drie maanden

    xxxJulie

  • 28 Februari 2014 - 19:57

    Boeckx Ing:

    Hoi Jente,

    >Wees maar zeker dat dat een unieke ervaring zal zijn. Jullie zullen zoveel leren
    en ervaring opdoen. Geniet ook vooral, zeker niet vergeten.
    Wij zullen alles wel volgen via je blog.
    Groetjes en tot binnen een paar maanden(klinkt lang hé) Ing

  • 01 Maart 2014 - 16:11

    Leen T'Syen:

    Aan ons klein Jenteke dat ondertussen een grote vroedmadam werd :
    Dag meid,
    Wat ga jij allemaal meemaken ?! Dat is zelfs met een pen niet te beschrijven, denk ik. Alles zal ginds anders zijn : de landschappen, de kleuren, de geluiden, de geuren, de smaken, de planten , de dieren , de mensen , de taal, het relaxed-zijn, another way of life... heeeerlijk.
    We wensen je veel succes, veel nieuwe kennis en ondervinding, veel Afrikaanse vriendschap en vooral veel warme ontmoetingen. Enjoy it !
    Luk, Leen , Siebe, Febe en Jan

  • 03 Maart 2014 - 08:44

    Hilde Beersemans:

    Hey Jente

    Ondertussen zal je al wel 'geïnstalleerd' zijn :-)
    Dit wordt een tijd om nooit te vergeten! Geniet van deze unieke en leerrijke ervaring!
    Groetjes

    Hilde

  • 03 Maart 2014 - 11:18

    Jan Haesen:

    jente,
    veel plezier en mmoie momenten toegewenst op je nieuwe locatie
    dit zullen ongetwijfeld weken worden vol mooie herinneringen die je steeds zal kunnen koesteren
    veel plezier toegewenst
    groetjes,
    jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1382
Totaal aantal bezoekers 11733

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Stage verloskamer in Tanzania

Landen bezocht: