1..2..3.. START - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Heylen - WaarBenJij.nu 1..2..3.. START - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Heylen - WaarBenJij.nu

1..2..3.. START

Blijf op de hoogte en volg Jente

03 Maart 2014 | Tanzania, Arusha

Eindelijk is het avontuur begonnen. Hier hebben we zolang op gewacht. Vrijdag om 6 uur ’s morgens zijn we opgestegen. Na een tussenstop in Amsterdam zijn we om 19uur in Tanzania aangekomen. Lokale tijd 21u. Nadat we ons visum in orde hebben gebracht en we onze valiezen hebben gevonden (joepie!!), konden we Tanzania tegemoet gaan. Buiten stonden er 2 medewerkers van Projects Abroad op ons te wachten. Omdat we elk 2 koffers bij hadden, was de auto te klein en moesten we onze valiezen in een andere auto laden. We hoopten maar dat deze goed zouden aankomen. Na een uur rijden, arriveerde we bij onze gast familie. We hebben onze koffer uitgepakt en zijn vrij snel naar bed gegaan.

De volgende dag hadden we om half 9 afgesproken aan de ontbijttafel. Na het ontbijt hebben we aan Izzy gevraagd of ze ons een korte rondleiding door Arusha wou geven. Ze heeft ons de grote supermarkt laten zien en plaatsen waar we geld kunnen afhalen. Nadat we iets waren gaan drinken, hebben we een plaatselijke simkaart en een stick voor het internet gekocht. De eerste keren dat we op de straat liepen, was een beetje raar. Iedereen keek en riep naar ons omdat we blanken zijn.
Gisteren hebben we besloten om heel de dag niks te doen en uit te rusten van de vlucht. We zijn naar het Arusha hotel gaan zwemmen. Als gevolg dat ik nu al zeer hard verbrand ben.

Vandaag kregen we onze rondleiding van projects abroad. Ze hebben ons voor het eerst naar het ziekenhuis gebracht waar we onze supervisor hebben ontmoet, Dr Mallay. Hij was zeer vriendelijk en heeft ons veel verteld over het ziekenhuis. Na de uitleg bracht hij ons naar onze afdeling. Het ziekenhuis is zeer groot en onze afdeling is zeer goed onderhouden. Hij vertelde ons ook dat er wel 25 bevallingen per dag plaatsvinden, we zullen de 40 dus zeker halen!  Nadat we het ziekenhuis hadden bezocht heeft Robbert (1 van de medewerkes van projects abroad) ons meegenomen voor lunch.

De familie zorgt zeer goed voor ons. Het eten is zeer lekker. We krijgen rijst, spaghetti, ananas, watermeloen en ook al enkele lokalen dingen zoals ugali en andere dingen waar ik de naam niet meer van weet.

Morgen wordt het een zeer spannende dag. Onze 1ste werkdag. We zijn zeer benieuwd naar de dingen die we te zien gaan krijgen. We moeten om kwart na 7 vertrekken omdat we toch iets meer als een half uur naar het ziekenhuis moeten wandelen. Ik ga hier nogal beenspieren krijgen ;).

Om kort samen te vatten hebben we hier al zeer leuke dagen gehad. We zijn zeer blij dat we de uitdaging zijn aangegaan. Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes!!!

• 03 Maart 2014 - 18:43

Nancy Van Ael:

Hey Jente,
    Ik ben er zeker van dat jullie dat daar goed gaan doen.
    Een hele ervaring! Je zal er moeten werken maar probeer van de vrije uurtjes toch te genieten.
    Doe uw ma en pa de groeten wanneer ze daar binnenkort toekomen.
    Heel veel groetjes, veel kindjes op de wereld helpen zetten, veel fun en nog vele leuke reisverslagen :-)
    Familie Hufkens uit Herentals X

• 03 Maart 2014 - 22:17

Kiki:

Amaai jente ik ben benieuwd naar uw eerte werkdag!!
    Typ maar snel een verslagje.
    Succes en vergeet u ni in te smere.
    Anders pak ik wel t vliegtug om te komen pulken;)
    Xxx kiki

• 04 Maart 2014 - 09:31

Febe:

waaaaw Jente,
    klinkt allemaal zo leuk, en ook wel spannend!!! Ik voel het nu zelf een beetje, haha!
    Ik ben benieuwd naar uw eerste werkdag daar... hou ons zeker op de hoogte!!
    Nog veel plezier, veel baby's vangen en denk af en toe aan ons eh (zij die hier nu zullen verbranden)

dikke kus...
    Febe

• 04 Maart 2014 - 11:33

Nina:

Hey Jente,
    Klinkt allemaal super goed, alles valt goed mee zo te horen, het gastgezin, het weer, collega's,... Geniet ervan!!! Veel plezier en succes in het ziekenhuis en laat maar weten hoe je eerste werkdag verlopen is en hoeveel kindjes er geboren zijn!
    Hier is alles goed met ons kindjes, met de mama en papa wat minder want we hebben allebei een keelontsteking :(
    Ook veel grtjs van ons 'super'bomma. Laat maar weten wanneer we eens kunnen skypen met ons bomma, dan zal ik zorgen dat ze bij ons is he.
    Grtjs van ons allemaal Janne en Tuur, Steven en Nina

• 06 Maart 2014 - 20:31

Ing En Dirk:

Hoi Jente,

Dat gaar daar allemaal precies wel in orde komen. Zorg goed voor je velleke hé want het
    moet zacht en blank blijven hé. Wij zijn juist terug van skiverlof, allé , 1,5 dag kunnen
    skiën. Eén heel mooie super zonnige dag gehad en de rest mist, mist, mist, en sneeuw en
    regen. Dus triestig hé. Waarschijnlijk omdat jij er niet bij was. Doe da goe ginder hé en
    ik zal alles wel zo'n beetje volgen via je blog.

Doei, Ing